maandag 1 juli 2013

Silhouette snijmachine

Gisteren héél lang op Pinterest zitten kijken naar alles wat te maken valt met een Silhouette of andere snijmachine. Ongelooflijk wat je allemaal aan files kunt vinden en downloaden. Ik heb het idee dat een snijmachine een geduchte concurrent kan zijn van de mallen. Want er zijn bijvoorbeeld zat files te vinden van kinderwagens, schortjes, rompers, babyschoentjes etc etc. Als ik dan bedenk dat je voor een beetje mal rond de 15 euro kwijt bent, dan ben je met een snijmachine na 20 mallen al uit de kosten. Afgezien van het feit dat je er wel mee moet leren werken. Ik denk dat ik toch in overweging neem zelf zo'n machine aan te schaffen. Ook als je de snijpatronen in de Silhouetteshop zou willen kopen ben je niet zo héél veel geld kwijt: een patroontje kost meestal rond de 1 euro. Ik ga mijn collega maar eens aanzetten om eens wat meer op Pinterest rond te kijken, want hij heeft de machine, die ik nu mocht lenen, heel lang niet gebruikt en hij moet gewoon maar weer eens ontdekken wat hij er allemaal mee kan. Ik denk niet dat hij hem dan nog aan mij wil overdoen en gelijk heeft ie!

En het handige met deze 'oudere' machine is dat ik gewoon de allernieuwste ontwerpsoftware kon downloaden (ook weer gratis).  Het is de originele Silhouette Digital Craft Cutter, de nieuwste generaties zijn de Silhouette Cameo en de Silhouette Portrait.

Op de site van Creabest zijn voldoende handleidingen in het Nederlands en video's te vinden om behoorlijk met de machines te kunnen werken.

Ik kwam bijvoorbeeld een prachtige rozencirkel tegen. Omdat ik die roosjes kon gebruiken, heb ik er een deel afgeknipt, maar zelfs het restantje mag er zijn. Het patroon was een freebie. Wat ben je anders voor zo'n een mal kwijt?

Jullie hebben vast wel door dat ik dol ben op gratis :)


Het zijn nu maar twee eenvoudige kaartjes. Zoals iedereen altijd zegt: niks weggooien hoor, want je kan het altijd weer gebruiken: de restantjes van het kaartje met het bloemetje heb ik op het andere kaartje geplakt.



Ik heb intussen een heleboel sites met Silhouette Freebies gevonden en die voor mezelf maar op een aparte blad op mijn blog gezet. Handig voor mezelf en misschien voor anderen die ook op zoek zijn naar patronen. Scheelt weer een heleboel zoeken. Alles wat ik gedownload heb, heb ik maar op een USB-stick gezet, want digitaal spul ben je ook zo weer kwijt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten