zondag 1 september 2013

Pop-up kaart

Dadelijk ga ik even de binnenkant van dit kaartje afmaken. Mijn zoon en schoondochter hebben hun eerste huis gekocht en dat is natuurlijk weer een mooie aanleiding om een kaart te maken. Ik denk dat ik er nog een hekje omheen maak en dan wat bloemetjes eromheen. Het ovaal komt van een snijpatroon van internet. De sleutel is van een stans, net als de groene tak. Ik heb ze eerst gestanst uit zwart papier en daarna gescand. Vervolgens heb ik er snijbestandjes voor de Silhouette van gemaakt. Daardoor kon ik ze makkelijk passend maken voor in het ovaal. Achter het ovaal en de sleutel heb ik zgn. spiegelpapier geplakt. Dat heb ik ooit eens gekocht bij Doe@ding. De template voor het huisje is van Victoria Norman.

De tekst heb ik ook door de  Silhouette laten schrijven. Ik heb daarvoor fineliners gebruikt die ik voor een prikkie bij Albert Heijn gekocht heb. Ze passen netjes in de penhouder. Het is alleen nog even puzzelen hoever de punt onder het randje uit moeten komen. Daarna is het label uitgesneden en door er een schaduwrand omheen te plaatsen kan je hem precies overal 2 mm groter uitsnijden.







1 opmerking: